Kursu Darbs   

                                                         kursi@progmeistars.lv

 

#62  2015. gada 14. augusts

                                        ®

 

Pulkveža Brieža 6-1,

tel.  26428902, 67336035, www.progmeistars.lv


                                                                                                                                                                                                     


Iestāšanas  kursos.

Bez pārrunām tiek uzņemti: lietišķajās nodaļās skolēni sākot ar 5.klasi; programmēšanas sākuma un pamatnodaļās olimpiāžu godalgu ieguvēji un skolēni ar teicamām atzīmēm matemātikā (tas, kurš vēlas iestāties, uzrāda administrācijai diplomu vai liecību); programmēšanas sākuma un pamatnodaļās citu nodaļu audzēkņi, kas saņēma pasniedzēju rekomendācijas.

 Citi skolēni tiek uzņemti pēc pārrunu vai iepazīšanās programmēšanas nodarbību rezultātiem. Uz šīm nodarbībām tiek aicināti 6.-11.klašu skolēni (gan kursu audzēkņi, gan arī tie, kas nav kursu audzēkņi). Skolēni apmēram 1 stundu programmē  robota pārvietošanos, bet pēc tam apmēram 15-20 minūtes risina atjautības uzdevumus.

 Vairākas tādas nodarbības notiek   visu gadu laikā. Ir jāapmeklē viena no tām. Vienkārši sekojiet reklāmai mūsu mājas lapā. Uz šādām nodarbībām vienmēr ir iepriekš jāpierakstās. Lai to izdarītu, ir jāgriežas pie kursu administrācijas. Tālr.67336035, 26428902, 28605451.

 

Nenokavējiet!

Lietišķās, sākuma un pamatnodaļu kursu audzēkņiem ir jāapmaksā kursi un jāiesniedz pieteikums par vēlamo apmācību laiku rudenim: speckursu audzēkņiem līdz 08.09.2015. ieskaitot, bet pārējiem kursu audzēkņiem – līdz 09.09.2015.

Pieteikumu paraugus var atrast interneta vietnes www.progmeistars.lv sadaļas “iestāšanās noteikumi” beigās, kā arī ar paziņojuma palīdzību mūsu interneta vietnes galvenajā lapā, slejā “Aktuāli”. Pieteikums jāiesniedz kursos vai pa e-pastu: kursi@progmeistars.lv.

 

Zelts un bronza IOI2015!

http://stats.ioinformatics.org/results/2015

http://ioi2015.kz

           

No 26. jūlija līdz 2. Augustam pilsētā Almati (Kazahstāns) notika skolēniem vissvarīgākā 27. Starptautiskā informātikas olimpiāde IOI’2015. Sacensībās piedalījās 322 skolēni no 83 valsts. Labākie rezultāti tika atzīmēti ar 27 zelta, 54 sudraba un 80 bronzas medaļām. 

Latvijas izlase sastāvēja no “štata” dalībnieku skaita, proti, no 4 cilvēkiem – tas ir 89.Rīgas vidusskolas 12.klases skolēns Aleksejs Zajakins, 1.Rīgas valsts ģimnāzijas 11.klases skolēns Aleksejs Popovs, 1.Rīgas valsts ģimnāzijas 12.klases skolēns Kristaps Čivkulis un 1.Rīgas valsts ģimnāzijas 10. klases skolēns Inguss Jānis Pretkalniņš. Tieši tāds pats izlases sastāvs bija arī pagājušajā IOI’2014 olimpiādē. Jau kuru reizi tiesības pārstāvēt mūsu valsti starptautiskajā olimpiādē ieguva vienīgi Progmeistara kursu audzēkņi!  

Komandu vadīja SIA "Tom Sawyer Software - Latvia" darbinieks Rihards Opmanis. Bez tam, Starptautiskās IOI komitejas sastāvā strādāja LU Matemātikas un informātikas institūta pētnieks Mārtiņš Opmanis. Par IOI’2015 uzvarētājiem kļuva:

 

Jeehak Yoon

Korejas Republika

100%

Mihails Ipatovs

Krievija

93,50%

Andrew He

ASV

92,62%

Yuhao Du

Ķīna

91,83%

Ishraq Huda

Austrālija

91,40%

 

Neoficiālajā komandu ieskaitē medaļu un nopelnīto punktu skaita ziņā pirmās 5 vietas izskatās šādi:

 

Valsts

zelts

sudrabs

bronza

 

Korejas Republika

3

1

0

81,31%

Ķīna

3

1

0

79,89%

Krievija

3

1

0

79,20%

ASV

3

1

0

77,92%

Japāna

3

0

1

72,12%

 

Mūsu zēni uzstājās lieliski: Aleksejs Zajakins ieguva zelta medaļu, Aleksejs Popovs un Kristaps Čivkulis izcīnīja bronzas medaļas! Visjaunākais dalībnieks Ingus pagaidām palika  pagaidām bez medaļas. Medaļu skaita ziņā mūsu komanda ieguva 15. vietu. Gūto punktu ziņā (45%) Latvijas komanda ieguva 26. vietu. Izcīnīto medaļu skaita ziņā Eiropas valstu vidū Latvija ir sestā pēc Krievijas, Polijas, Rumānijas, Bulgārijas, Slovākijas.

Tik lielisku rezultātu mūsu talantīgie audzēkņi ieguva, pateicoties daudziem vairāku stundu treniņiem pirms katras olimpiādes mūsu kursu vadošā pasniedzēja Sergeja Meļņika vadībā.

 

 

No kreisas puses uz labo pusi. A.Zajakins, I.Ptrekalniņš, M.Opmanis, Kazahstāna pārstāve, A.Popovs, K.Čivkulis. R.Opmanis.


Lielu atbalstu izlasei braucienā uz olimpiādi sniedza: Accenture Latvia, Exigen Services Latvija, Lattelecom, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA),  ABC Software, Datakom Progmeistars, Tom Sawyer Software, SigmaNet è Reklāmas un Zīmogu fabrika. 

Apsveicam izlases dalībniekus, tās treneri un vadītājus, zēnu skolotājus un skolas administrāciju, kā arī sponsorus ar komandas veiksmīgu uzstāšanos!

 

Veiksmīgu izvēli!

Aleksandrs Šantars.

 

Aleksandrs ir 2000. gada kursu “Progmeistars” elites grupas absolvents, 2005. gada Kanādas Vaterlū Universitātes (University of Waterloo) absolvents. Mācību laikā uzsāka strādāt IBM. Šobrīd strādā par programmētāju tur pat.

 

 

Skola ir pabeigta, ko darīt turpmāk? Parunāsim par iestāšanos universitātē. Svarīgi, lai tas būtu jūsu PERSONĪGAIS lēmums, tieši personīgais. Tas, ko stāsta draugi, vecāki, internets, ir, neapšaubāmi, būtiski faktori. Tomēr universitāte jāizvēlas nevis tādēļ, ka kāds teica vai kāds iestājās, bet gan tāpēc, ka mācību vietas izvēle ietekmēs JŪSU dzīvi.

1. Uz universitāti dodas ne tikai tādēļ, lai iegūtu zināšanas. Praktiski visu, ko stāsta pasniedzējs lekcijā, apraksta kaut kādā mācību grāmatā. Tikai ļoti advancētās (t.i., tikai apmācību beigās) lekcijās stāsta par to, ko tikai gatavo publikācijai. Ja tas tiešām tā ir, tad kāds šķērslis ir tam, lai iegūtu iepriekšminēto literatūru un apgūtu visu daudz ātrāk (kā arī lētāk), nekā ar universitātes starpniecību.

Universitāte dod diplomu! Ar diplomu paveras lieliska iespēja atrast darbu, iegūt darba pieredzi, un, galu galā, palikt dzīvot VALSTĪ. Universitātes izvēle ir valsts izvēle, kurā jūs strādāsiet un audzināsiet savus bērnus. Tāpēc neizvēlieties valsti ar labu universitāti, bet gan izvēlieties universitāti labā valstī! Grūti (tomēr, protams, iespējams) pabeigt mācības vienā valstī, bet strādāt – citā. Veicot izvēli, mēģiniet prognozēt 20 gadus uz priekšu: 5 gadu ilgas mācības, 10 gadu “vieglās dzīves”, 5 gadi līdz brīdim, līdz bērni paliks puspatstāvīgi. Ņemiet vērā vismaz šādus faktorus:

·        dzīves kvalitāte

·        valoda, kultūra, klimats

·        attālums, kas jālido līdz radiniekiem neparedzētajā gadījumā

·        politiskā stabilitāte

2. Kā un ko māca universitātē? To visu ir iespējams uzzināt pat LĪDZ iesnieguma iesniegšanas. Katras universitātes mājas lapā ir pieejams Undergraduate Calendar – programmu (diplomu) saraksts un priekšmetu saraksts šajās programmās. Apmeklējot katra priekšmeta vietni, ir iespējams atrast literatūras (mācību grāmatu) sarakstu, bet dažreiz arī iepriekšējā gada eksāmenu. Iespējams nepazīstams pārsteigums, kad lielāko programmas daļu līdz otrajam kursam ieskaitot jūs jau zināt. Visskumjākais mācību laikā ir apziņa, ka mācies NE TO (kaut ko citu, bet ne interesantu/derīgu/sarežģītu). Tas nozīmē, ka laiks tiek izniekots veltīgi! Tāpēc izveidojiet priekšstatu par jūsu izvēlēto programmu, pirms jūs iestājaties, lai izvairītos no šādiem pārsteigumiem.

3. Kā samazināt mācību maksu? Pirmais - ir nokļūt universitātes komandā, kas piedalīsies olimpiādē (ACM utt.). Šajā gadījumā mācības, visticamāk, būs bezmaksas.

Otrais - ir iegūt grantu vai stipendiju (scholarship). Tas ir diezgan grūti, jo vairākums šādu programmu nav pieejamas ārvalstu studentiem. Neskatoties uz to, tas ir iespējams.

Trešais ir strādāt. Dažām universitātēm ir “prakses” programmas (tostarp arī ārvalstu studentiem), kuru gaitā students oficiāli strādā pilnu slodzi kādu laiku un saņem tīkamu algu. University of Waterloo (co-op): 4-6 reizes 4 mēnešu laikā, University of Toronto (IIP): 1 reizi, tomēr 16 mēnešu laikā. Šīs algas var pietikt, lai segtu mācību maksas trešdaļu vai pusi. Vislielākais programmas ieguvums mācību beigās ir būtiska DARBA PIEREDZE.

4. Universitātes reitings “ne vienmēr sakrīt” ar mācību kvalitāti. Ko reitings, galu galā, var pavēstīt? Vismaz to, ka tāda universitāte pastāv. Starp citu, statistikai par universitātes komandas uzstāšanos programmēšanas sacensībās var būt tikpat daudz kopīga ar mācību kvalitāti, cik universitātes izlases spēlei basketbolā. Patiesībā daudzi studenti, kas piedalās sacensībās, ieguva savas zināšanas PIRMS IESTĀŠANĀS. Visprecīzāk būtu veikt studentu aptauju, atrast nodarbinātības statistiku un algu izmēru.

5. Secinājumi. Kā izvēlēties universitāti?

·        Jānosaka “filtri” - kādā valstī, maksas “griesti”, zināšanu kvalitāte.

·        Sastādīt universitāšu sarakstu, kuram piemēro filtru. Sarakstu var atrast internetā vai pat valsts diplomātiskajā vēstniecībā.

·        Ja sanāca 4-8 universitātes – lieliski, iesniedzam dokumentus. Ja vairāk – tad konsultējamies ar absolventiem. Ja mazāk – konsultējamies ar vecākiem.

            Veiksmīgu izvēli!